Buddha

Photobucket

song

သန္းထြန္းေလး - မေမ့ေသာအညာ

Powered by psmp3.com

ee

မွဳိင္းရီလို႕ေမွာင္
ေတာေတာင္ညာတသိမ္က
သာဂိေမွ ေႏြရတုငယ္မုိ႕
ေၾကြလုဟန္ေစာ
(ျမင္ကြန္းမင္းသားၾကီး)
.
ကၽြန္ေတာ္တို႕ အိမ္ေရွ႕က မန္က်ည္းပင္ၾကီးလည္း အက်ီၤအေဟာင္းကို လဲျပီ။ ရြက္ႏုထိုးစျပဳေနေသာ အရြက္စိမ္းႏုေလးမ်ားလည္း ျခံဳေနၾကျပီ။
.
"ေဟ့မိသန္းေရ.. ငါဖို႕ေရာ မန္က်ည္းရြက္ႏု တလက္စာေလာက္ ပိုျပီး ခူးလုိက္စမ္းပါေအ..
"အင္းပါေတာ္..ခူးလုိက္ပါ့မယ္.. ဆြမ္းခံကုိယ္ေတာ္ေတြ ၾကြလာေတာ့မွာမို႕ ျမန္ျမန္ခူးေနတာေတာ့..
"ေအးပါေအ.. လိမ့္က်ေနပါအံုးမယ္
"ရပါတယ္ေတာ္.. ဒီအပင္က က်ဳပ္တက္ခူးေနၾကပါေတာ္..
"ေအးေအး.. အဲဒါဆိုလဲ ျပီေရာ..
အန္တီသန္းတို႕ မန္က်ည္းရြက္ခူးေနစဥ္
ကုိမ်ဳိးရဲ႕ ညီမ၀မ္းကြဲလဲ မန္က်ည္းပင္ေပၚမွာ (ဒီေန႕ေတာ့ မန္က်ည္းရြက္သုတ္ နဲ႕ မန္က်ည္းရြက္ခ်ဥ္ရည္)
.
ဒီစကားသံေတြၾကားေတာ့မွ အိပ္ယာကလန္႕ႏုိးျပီး သံဃာေတာ္ေတြေတာင္ ဆြမ္းခံၾကြခ်ိန္ေရာက္ေနျပီ ဆိုတာ သတိထားမိေတာ့တယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းေလာင္းမည္ဟု မေန႕ညကတည္းက ေျပာထားတာ သတိရမိ။ အိမ္ယာကျမန္ျမန္ထျပီး ျပင္ထားတဲ့ ဆြမ္းဟင္းေတြကို ထုိင္ကုိယ္ေတာ္ေလးမ်ားအား ေလာင္းလွဴ။

ထုိင္ကုိယ္ေတာ္ေလးမ်ား ၾကြလာစဥ္

ထုိင္ကုိယ္ေတာ္ေလးမ်ား ၾကြလာစဥ္

သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံၾကြမလာမီ သန္႕ရွင္းထားၾကစဥ္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဆြမ္းေလာင္းလွဴေနၾကစဥ္
ေန႕စဥ္ ေန႕တုိင္း ဒီအတုိင္း ဆြမ္းေလာင္းလွဴၾကတယ္
သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းေလာင္းလွဴေနၾကစဥ္

အေမက မွာလုိက္တယ္။ ငါ့သား စင္ကာပူျပန္ေရာက္ရင္လဲ ေန႕တုိင္း၊ မနက္တုိင္း ဆြမ္းေလာင္းေနာ္တဲ့။ အိမ္ယာထ မပ်င္းနဲ႕တဲ့။ အေမရယ္.. ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနတဲ့ စင္ကာပူက အခုလို ဆြမ္းေလာင္းဖို႕ သံဃာေတာ္ေတြ အိမ္ေပါက္၀ထိ ၾကြမလာဘူးဗ်။ ျဖစ္ရေလ ငါ့သားရယ္။ လူျဖစ္ရွဳံးလုိက္ေလတဲ့။ သံဃာေတာ္ေတြကို မနက္တုိင္း ဆြမ္းမေလာင္းရတာေလာက္ ဘ၀မွာ လူျဖစ္ရွဳံးရတာ မရွိဘူးတဲ့။ ဘယ္လိုအရပ္ေဒသကိုမ်ား ငါ့သားေရာက္ေနတာလဲေတာ္။ အဲဒီအရပ္ေဒသ ဘယ္ေလာက္ ပုိက္ဆံရရ သြားမေနပါနဲ႕ေတာ့ ငါ့သားရယ္တဲ့။ အေမ့အိမ္မွာ ေနလဲ ထမင္းမငတ္ပါဘူးေတာ္ တဲ့။
အေမရယ္..က်ေနာ္လဲ ဒီအရပ္ ဒီေဒသကို ေပ်ာ္လို႕ ေနတာမွ မဟုတ္တာ။ မနက္အိပ္ယာထတုိင္း အလုပ္.. အလုပ္ လို႕ပဲ ႏွလံုးသြင္းျပီး တေနကုန္ အလုပ္ လုပ္ေနရတဲ့ ဘ၀မုိ႕ တရက္ကေလးမွ မေပ်ာ္မိတာ အမွန္ပါ အေမရယ္။ ဒါေပမယ့္ အေမရယ္.. မနက္အိပ္ယာထတုိင္း ဘုရား၀တ္ျပဳတယ္။ ေသာက္ေတာ္ေရ ကပ္တယ္။ ဘုရားပန္းအိုး ေရလဲတယ္။ သတၱ၀ါေတြအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစလို႕ ေန႕စဥ္ေမတၱာပို႕သေနပါတယ္ အေမရယ္။ အေမ ေက်နပ္ေပးပါေနာ္။
ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္
ကိုမ်ဳိး (အညာေျမ)


  • လက္ရွိကမၻာ့အျမင့္ဆုံး ေဗာဓိတစ္ေထာင္ ရပ္ေတာ္မူဘုရားၾကီး


လက္ရွိကမၻာ့အျမင့္ဆံုး ရုပ္တုမ်ားထဲမွ အျမင့္ဆံုးမွာ ျမန္မာနိုင္ငံ ၊ မံုရြာျမိဳ့ ၊ ေဗာဓိတေထာင္ ရပ္ေတာ္မူ ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီး ျဖစ္သည္။ အျမင့္ ၁၃၀ မီတာ ရွိျပီး ဂ်ပန္မွ Ushiku Amida Buddha ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီးထက္ ၁၀ မီတာ ပိုျမင့္သည္။

ကမၻ.ာအျမင့္ဆံုး ရုပ္တုမ်ားထဲမွ ဒုတိယအျမင့္ဆံုးမွာ
ဂ်ပန္နိုင္ငံရွိိ Ushiku Amida Buddha ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီး ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၁၂၀ မီတာ ရွိျပီး ၁၉၉၅ ခုနစ္တြင္ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည္။

တတိယ အျမင့္ဆံုးမွာ တရုတ္နိုင္ငံရွိ Yellow Chinese Emperors Huangdi
and Yandi ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၁၀၃ မီတာခန့္ရွိသည္။

စတုတၴ အျမင့္ဆံုးမွာ ယူကရိန္း နိုင္ငံ Kyivi ရွိ ၊ံHomeland -Mother
ရုပ္တုၾကီး ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၁၀၂ မီတာခန့္ရွိသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ၏ အမွတ္သညာလည္း ျဖစ္သည္။

ပဥၥမအျမင့္ဆံုးမွာ ရပ္ရွား နိုင္ငံ၊ ေမာ္စကို ျမိဳ့ရွိ Peter I ရုပ္တု
ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၉၆ မီတာခန့္ရွိသည္။

ဆဌမ အျမင့္ဆံုးမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ နယူးေယာက္ ဆိပ္ကမ္းရွိ Statue
of Liberty ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၉၃ မီတာ ခန့္ရွိသည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ လြတ္လပ္ေရးကို
ကိုစားျပဳသည္။
ျပင္သစ္နိုင္ငံမွ အေမရိကန္၏ လြတ္လပ္ေရးကို ဂုဏ္ျပုေသာအားျဖင့္ ေပးအပ္ခဲ့
ျခင္းျဖစ္သည္။

သတၱမ အျမင့္ဆံုးမွာ ရပ္ရွားနိုင္ငံ ၊Volgograd ရွိ Homeland mother ရုပ္တု
ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၈၂ မီတာ ခန့္ရွိသည္။

အဌမ အျမင့္ဆံုးမွာ တရုတ္နိုင္ငံ၊ Lanshan ရွိ Buddha ရုပ္ပြားေတာ္
ျဖစ္သည္။
အျမင့္ ၇၁ မီတာခန့္ရွိသည္။

န၀မ အျမင့္ဆံုးမွာ ဘရာဇီးနိုင္ငံ၊ Rio de Janerio ရွိ Christ the
Redeemer (Christo Redentor) ရုပ္တုျဖစ္သည္။ အျမင့္ ၃၁ မီတာခန့္ရွိျပီး
၁၉၃၁ ခုနစ္္တြင္ ဖန္တီးသည္။ တန္ ၁၀၀၀ ခန့္ အေလးခ်ိန္ရွိသည္။
အမ်ိဳးသားဥယ်ာဥ္ ၊ Tijuca ေတာင္တန္း၊ အျမင့္ ၇၁၀ မီတာရွိ Corcovado
ေတာင္ထိပ္တြင္တည္ရွိသည္။
ေမြးဌာနီ အညာအရပ္ဆီသို႕
ေရာ္ရည္ေမွ်ာ္မွန္း စိတ္၀ယ္တမ္းတ
မွန္းဆကာရည္ တမ္းတပါသည္
ဒီလိုေျပာခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေလရာ ေနရာတုိင္းက တမ္းတသည္
ေအာက္ေမ့မိသည္ ေၾသာ္ေအာက္ေမ့မိသည္
ကၽြန္ေတာ့္ေမြးဌာနီ။

မံုရြာအနီးက ဟုိ...ေက်ာကၠာေတာင္ရြာဆီ..ေမြးဌာနီ ေနရာေဟာင္းကို ညီေလးေအာက္ေမ့သည္..
ဘူးခါးေခ်ာင္း ေရၾကည္ၾကည္..ေနရီရီညေနခ်မ္းမွာ..ေက်ာကၠာသူမ်ား ေရခ်ဳိးလာသည္..
ေသာက္ေရအတြက္ လက္ယက္တြင္းကေလးေတြ..ယပ္ကာ ခပ္ရသည္...ညီေလးတို႕ဌာနီ
ေက်ာကၠာေတာင္ရြာ တစ္မ်ဳိးေတာ့ သာယာသည္။

အဆိုေတာ္ သန္းထြန္းေလးကၽြန္ေတာ့္ ေမြးဌာနီ သီခ်င္း မွ စာသားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္မွာ သီခ်င္းေလးကို အမွတ္တရအျဖစ္ တင္ေပးထားပါတယ္။ ၾကည့္ရွဳ႕ေတာ္မူၾကပါကုန္။ အဲဒီမွာ အဆိုေတာ္ ဦးသန္းထြန္းေလး (ပိုးအိစံ ၏ ဖခင္)ရဲ႕ ပံုရယ္၊ ေက်ာကၠာရြာရယ္၊ ထန္းဇလုပ္ေခ်ာင္းရယ္၊ ယြန္းထည္လုပ္ငန္းေလးေတြရယ္၊ အစံုပါဘဲ။ ၾကည့္လုိက္ၾကပါအံုး။

"ဦးေလး သီခ်င္းေတြ ဆိုလို႕ပါလား။ မံုရြာ ဘက္ကို အရင္သြားမယ္ေလ။ ျပီးမွ ေက်ာကၠာရြာဘက္ကို ၀င္မယ္။
"ဒီ ေဗာဓိတစ္ေထာင္ဘက္ကေန ေက်ာကၠာဘက္ကို အညာလမ္းေလးရွိတယ္။ အဲဒီကေန ေက်ာကၠာဘက္ကို အရင္သြားမယ္။ ျပီးမွ မံုရြာ။
" ေအးကြာ...ေက်ာကၠာဆိုတာနဲ႕ စိတ္က ျပန္ငယ္သြားတာ။ ျပီးေတာ့ အဆုိေတာ္ သန္းထြန္းေလး ကို သတိရလို႕။
"ေအာ္.. ဒီသီခ်င္းက ဦးသန္းထြန္းေလး ဆိုခဲ့တာလား။
"ဟုတ္ပကြာ.. အခုေတာ့ သူ႕သမီး ပိုးအိစံ လဲ ျပန္ဆိုထားတယ္။
"ေက်ာကၠာမွာ ဇတ္လမ္းေတြ ရွိခဲ့လို႕လား ဦးေလး
"ရွိခဲ့တာေပါ့ကြာ။ အေထြအထူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဦးေလးရဲ႕အမ.. ကုိမ်ဳိးရဲ႕အေမ.. အပ်ဳိတုန္းက.. ဦးေလးက ခပ္ငယ္ငယ္.. သူတို႕က အပ်ဳိရြယ္ေတြေပါ့။ ဒီေက်ာကၠာ ေရႊဂူနီဘုရားပြဲမွာ ဘုရားဖူး လာၾကတုန္းက ျဖစ္ခဲ့တာ။
"လုပ္ပါအံုး ဦးေလး။ က်ေနာ္ မေမြးခင္တုန္းက အျဖစ္ဆိုေတာ့ စိတ္၀င္စားတယ္။
"ဒီလိုကြာ.. ဦးေလးရဲ႕ အမတို႕ အဖြဲ႕ အပ်ဳိရြယ္ေတြကို.. ဘုရားဖူး လူပ်ဳိေတြက ေနာက္ၾက..ေျပာင္ၾက.. လူငယ္သဘာ၀ ပိုးၾက ပန္းၾကလုပ္ေတာ့.. အမက.. ဦးေလးကို ေျပာတယ္..
"ဘာေျပာလဲ ဦးေလး..
"ဒီေကာင္ေတြ အမတို႕ေနာက္က လုိက္လာျပီး ပိုးေနတယ္။ ငါ့ေမာင္.. ဒီေကာင္ေတြကို ေမာင္းထုတ္လို္က္ ဆိုလို႕..ဦးေလးက..ကေလးပီပီ ဆဲျပီး ေမာင္းထုတ္လို္က္တာ။ ကုိမ်ဳိး အေမက ငါ့ကို ေဂါင္းေခါက္ျပီး ဆြဲစိတ္တယ္ဗ်ာ။ ေတာ္ေတာ္နာတယ္
"ဦးေလးက ဘယ္လိုဆဲျပီး ေမာင္းထုတ္လုိက္တာလဲ။
"ဦးေလးကလဲ ကေလးဆိုေတာ့.. ဆဲျပီး ေအာ္ေျပာလုိ္က္တာ။
"ဘယ္လို ဆဲျပီး ေအာ္လိုက္လို႕လဲ ဦးေလး။
"ေဟ့..ငါ့ အမေတြကို လုိက္ျပီးပိုးတဲ့ေကာင္ေတြ..ငါ့ေယာက္ဖေတြ" ဆိုျပီး ဆဲလုိက္တာ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဘယ္သိမလဲ.. ငယ္ေသးတာကိုး။
လုပ္ျပီ ဦးေလးကေတာ့။
..
ေက်ာကၠာရြာသည္ မံုရြာျမိဳ႕အေရွ႕ဘက္ ၁၀မုိင္ခန္႕အကြာတြင္ တည္ရွိပါသည္။ ရြာဦးတြင္ တန္ခုိးၾကီး ေရႊဂူနီဘုရားၾကီး တည္ရွိပါသည္။ ေရႊဂူနီဘုရားသည္ ေရွးေခတ္ကတည္းက တန္ခိုးၾကီး ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ပါသည္။ ေရႊဂူနီဘုရားသည္ ဓမၼေသာက မင္းၾကီး တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည့္ ဘုရားႏွင့္ေက်ာင္းကန္မ်ားမွ တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလတုန္းက ျမိဳ႕ဦးအေသာက ဘုရားရယ္လို႕ တြင္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္း ရွင္ဘုရင္မင္း အဆက္ဆက္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ရာ ဘုရင္မင္းေခါင္ၾကီး လက္ထက္မွာ ဘုရားအေဟာင္းကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ခဲ့ပါသည္။ အဲဒီကာလမွာ ေက်ာကၠာေရႊဂူ ဘုရားရယ္လို႕ သမုတ္ခဲ့ပါသည္။ အဲဒီေနာက္ ဘိုးေတာ္ဖန္နန္းရွင္မင္း လက္ထက္တြင္ ေက်ာကၠဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ မွ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျပီး တည္ထားကိုးကြယ္ ခဲ့ရာ ယခုအခ်ိန္အထိ ေရွးမူမပ်က္ တည္ရွိပါသည္။ (အမွတ္မွားရင္ ျပင္ဆင္ေပးၾကပါကုန္)။
အခုေတာ့ ဘုရားဖူးမ်ားမွ လွဴဒါန္းထားသည့္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဇရပ္မ်ား၊ အ၀င္မုဒ္ဦးမ်ားျဖင့္ အလြန္တရာမွ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ေစတီတစ္ဆူျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားအတြင္းရွိ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားမွာလည္း အလွဴရွင္မ်ား၏ ေစတနာသဒၶါတရားျဖင့္ ေရႊသကၤန္းမ်ား ကပ္လွဴထားသည္မွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ပင္ ေရႊတုန္းၾကီးပမာ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
ဘုရားပြဲအားလည္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ေမလ ၁၂ ရက္ မွ ၂၁ ရက္ အထိ စည္ကားသုိက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပပါသည္။ မံုရြာနယ္မွ ဘုရားဖူးမ်ားအျပင္၊ အရာေတာ္နယ္၊ ျမင္းမူနယ္ မွ ဘုရားဖူးမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခား ဧည့္သည္မ်ားျဖင့္ အထူးစည္ကားသည့္ ဘုရားပြဲေတာ္ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့ရုိးရာ လက္မွဳပညာမ်ား ေပါမ်ားစြာ ထြက္ရွိရာေဒသျဖစ္သည့္အျပင္၊ ေက်ာကၠာေတာင္ ႏွင့္ ထန္းဇလုပ္ေခ်ာင္းတို႕မွာလည္း အထူးစည္ကားရာ၊ လည္ပတ္စရာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာကၠာမွ ထင္ရွားသည့္ အႏုပညာလက္ရာမွာေတာ့ ေက်ာကၠာယြန္းအစ္မ်ား၊ အိမ္အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ၀ယ္ျဖစ္ေအာင္ ၀ယ္လိုက္ၾကပါအံုးေနာ္။
ေက်ာကၠာရြာ အေရွ႕ဘက္မွ ထန္းဇလုပ္ေခ်ာင္း သည္လည္း ဘုရားဖူးမ်ား နားခိုရာ၊ ေရခ်ဳိးရာ၊ ေရကစားရာ ေနရာတစ္ခု အျဖစ္ ထင္ရွားလွပါသည္။ အညာေဒသ မိုးေခါင္ေရရွား ရပ္၀န္းမွာ အျမဲစိမ္းလန္းစြာျဖင့္ စိမ့္စမ္းေရမ်ား ထြက္ရွိရာ ေအးျမသည့္ ထန္းဇလုပ္ေခ်ာင္းကိုျဖင့္ ေက်ာကၠာရြာေရာက္လွ်င္ မျဖစ္မေနသြားရမည့္ အပန္းေျဖရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
.
အခုေတာ့ ထန္းဇလုပ္ေခ်ာင္းကို ပိတ္ျပီး ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရမွ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ သီးႏွံစုိက္ပ်ဳိးရန္ ႏွင့္ သံုးေရအတြက္ အဆင္ေျပေအာင္ ထန္းဇလုပ္ေရေလွာင္တမံၾကီး ကို တည္ေဆာက္ေပးထားလွ်က္ရွိပါသည္။ ထန္းဇလုပ္ ေရေလွာင္တမံ တာရုိးေပၚမွ ျဖတ္ျပီး ထန္းဇလုပ ္ေခ်ာင္းဘက္ကို သြားရသည့္ လမ္းမွာလည္း (ေမာင္မိုးေရ..ဒီလမ္းမွာ ထန္းရည္ေပါဗ်။ လယ္ၾကြက္ကင္ေလးနဲ႕ ၀င္ဆြဲလုိက္ေတာ့ အ၀) အလြန္သာယာစြာ ရွိလို႕ ေက်ာကၠာရြာသို႕ ေရာက္လွ်င္ျဖင့္ ၀င္ျဖစ္ေအာင္ ၀င္လိုက္ၾကပါလို႕။
ညေနပိုင္းမွာေတာ့ မံုရြာေက်ာကၠာလမ္းေပၚမွ မံုရြာစီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ႏွင့္ မံုရြာတကၠသိုလ္ တို႕သို႕ လည္လည္ပို႕ရင္း ေမာင္ေမာင္ညီေနာင္ လဘက္ရည္ဆုိင္ မွာ လဘက္ရည္ေသာက္ရင္း အေဆာင္သူေလးေတြကို ေငးၾကတာေပါ့။

ေက်ာင္းတတ္တိုင္းေရာက္တဲ့ ဖိုလ္၀င္ေတာင္




ဖိုလ္၀င္ေတာင္ ဖုိး၀န္းေတာင္ ဟုလည္း ေခၚသည္။ ယင္းမာပင္ျမိဳဳ႕နယ္တြင္ သမိုင္း၀င္ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ႏွင့္ အင္ၾကင္းေတာင္ တို႔၌ သမိုင္းအရ ထင္ရွားေသာ ဘုရား၊ ေစတီမ်ားအပါအ၀င္ ဘုရားေစတီ(၁၈၅)ဆူ တည္ရွိပါသည္။ ဖိုလ္၀င္းေတာင္ ဘုရားေစတီမ်ား အတြင္းတြင္ ေရွးလက္ရာ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား၊ ပန္းပု လက္ရာမ်ားအျပင္ သစ္သား တံခါးမ်ား တြင္လည္း ေရွးလက္ရာ ပန္းပုမ်ားကုိ အလွဆင္၍ ခ်ယ္မႈန္း ထုလုပ္ ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိ ႏိုင္ပါသည္။ ယင္းမာပင္ ျမိဳ႕ႏွင့္ (၇)မိုင္ ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိ ပါသည္။ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ ဘုရား ပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၈)ရက္မွ လျပည့္ေန႔အထိ စည္ကား သိုက္ျမိဳက္စြား က်င္းပပါသည္။ ဘုရား ေစတီ အေရအတြက္ မွာ ယခု မွတ္တမ္းတင္ ထားေသာ အခ်က္ အလက္ မ်ားႏွင့္ ေရွးမွတ္တမ္း မ်ားပါ အခ်က္ အလက္မ်ား ကြဲျပား ေနပါသည္၊ ႏွစ္ကာလ တိုက္စားမႈ႕ ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီး ဆံုးရႈံးမႈ မ်ားစြာ ရွိခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားေစတီမ်ား အပါအ၀င္ ဖိုး၀န္းေတာင္ သစ္ေတာ ႀကိဳး၀ိုင္း အတြင္း ေနထိုင္ ၾကေသာ တိရစာၦန္ မ်ား၏ ပ်က္ဆီး ဆံုးရႈံးမႈ႕ သည္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ႔သည္။ အထူးသျဖင့္ ယခင္က ေမ်ာက္မ်ားကုိ ေနရာ အႏွံ႕ လက္ညိႈးထိုး မလြဲ ေတြ႕ရ ေသာ္လည္း ယခု ေနာက္ပိုင္း တြင္ အေတာ္ကေလး နည္းပါး သြားသည္ ကုိ ေတြ႕ရ ပါသည္။ လူမ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါးလြန္း ေနၿပီး ဖိုး၀န္းေတာင္ ဘုရား ေစတီမ်ား ၾကားတြင္ လွည့္လည္ က်က္စား ေနၾကေသာ ေမ်ာက္မ်ားအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ား တပ္ဆင္လိုက္စဥ္က ဆံုးရႈံးမႈ႕သည္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ႔ၿပီး ေနာက္ပိုင္း တြင္လည္း တစ္တိတိ က်ဆင္းလ်က္ ရွိသည္။ ဖိုး၀န္းေတာင္၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ ဘုရားပြဲကာလ အတြင္း ေမ်ာက္မ်ား လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဘုရားပြဲ ၿပီးလွ်င္ ျပန္ေပၚလာ တတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ "ဖိုလ္၀င္းေတာင္ရွင္မ" က ဖြက္ထားသည္ ဟု ေဒသခံ မ်ားက ယူဆ ယံုၾကည္ ၾကပါသည္။ "ဖိုး၀န္းေတာင္" ဟု ေခၚၾက ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္မွာ ဖိုး၀န္းေတာင္ ဟူ၍ မရွိပါ။ ေတာင္မ်ား အားလံုးကုိ စုေပါင္းၿပီး ေခၚလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဖိုလ္၀င္းေတာင္ တြင္ ရွိေနေသာ ေတာင္မ်ား၏ ပံုသဏၭာန္မွာ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေလ်ာင္းေတာ္မူ ေနသည့္ ပံုသဏၭာန္ ရွိေန၍ ထိုအခ်က္ ကလည္း အနည္းငယ္ ထူးျခား သည္ဟု ေျပာႏိုင္ ပါသည္။ ဘုရားေပါင္း (၄၄၆၄၄၄)ဆူ ရိွသည္ကုိ စဲြ၍ "ေရႊလသာ ၀ါ၀ါ၀င္း" ဟု ထင္ရွားစြာ အမွတ္အသား ျပဳရေသာ ဖုိး၀န္းေတာင္သည္ ေအာက္ခ်င္းတြင္းခရိုင္ မုံရြာျမဳိ႕တစ္ဖက္ကမ္း ေညာင္ပင္ႀကီးဆိပ္မွ ၁၄ မုိင္အကြာ တြင္ တည္ရိွသည္။ ပထ၀ီ၀င္ သေဘာအရ ေျမာက္လတ္တီတြဒ္ ၂၂ံ ၁၃' အေရွ၏ေလာင္ဂ်ီ တြဒ္ ၉၄ံ ၅၈' တည္ရိွသည္။ ေတာင္တန္းသည္ ေပ ၉၅၀ ေက်ာ္ အျမင့္ရိွေသာ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္း ျဖစ္၍ ေတာင္ရုိး၏ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တို႔တြင္လည္း မနက္လြန္းေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ား ေက်ာက္တုံး ႀကီးမ်ား ရိွသည္။ ေတာင္၏ ပတ္ပတ္လည္၌ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ား ျဖစ္၍ ေတာင္ထိပ္တြင္ ညီညာ၍ ကုန္ျပင္ျမင့္ သဏၭာန္ ရိွသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္သည္ ယင္းေတာင္၏ အေနာက္ ဘက္ ေတာင္ကမ္းပါးျပတ္ တို႔၌ တည္ထားေသာ ဘုရားမ်ားႏွင့္ ထုထြင္း ျပဳလုပ္ ထားေသာ ေရွးျမန္မာ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ား ေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။ ရေသ့ရဟန္း သူေတာ္စင္တို၏ တရားအားထုတ္ရာ နိဗၺန္ဖုိလ္၀င္ရာ ေတာင္ျဖစ္သျဖင့္ ဖုိလ္၀င္ေတာင္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီတို႔ ထြက္ရပ္အတြက္ ဖုိထုိးရာ ဖုိ၀င္ရာျဖစ္၍ ဖုိ၀င္ေတာင္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေပၚမွ ဘုရားမ်ားကုိ ဘုရင္ႏွင့္တကြ စစ္သည္ဗုိလ္ပါ အလုံးအရင္း တို႔ ၀ုိင္း၀န္းတည္ထြင္ ကုသုိလ္ျပဳခဲ့ၾကျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုိလ္၀န္းေတာင္ဟူ၍ လည္းေကာင္း အသီးသီးတြင္ရာမွ "ဖုိး၀န္းေတာင္" ျဖစ္လာ သည္ဟူ၍ ဆိုၾကေလသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ သမုိင္းအဆုိရမူ သကၠရာဇ္ ၂၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ဟလၤဂပူရတုိင္း ျပဴမင္းၿပဳံးမင္းေခၚ ဗႏၶ၀မင္းသည္ တုိင္းခန္း လွည့္လည္ ယင္း ဤဖုိး၀န္းေတာင္တန္း တည္ရာ အရပ္၀န္းက်င္သို႔ ေရာက္ရိွလာရာ၊ ေတာင္ႏွင့္ ၃ မုိင္ခန္႔ ကြာေသာ ယခု "မင္းစုႀကီးရြာ" ေနရာတြင္ ေခၽြးတပ္စဲြ ေနေလသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ ေဒသ၏ အေနအထားႏွင့္ ေက်ာက္ေဆာင္ ေက်ာက္တုံးမ်ားကုိ ဘုရားထြင္းထု ပူေဇာ္ရန္ ဗႏၶ၀မင္းသည္ ဆႏၵျပင္းျပသည့္အေလ်ာက္ ဘုရင္မွအစ မိဖုရား မွဴးမတ္ စစ္ဗုိလ္ စစ္သားအထိ တစ္ဦးလွ်င္ ဘုရား တစ္ဆူစီ ထြင္းထုလွဴဒါန္း ၾကရာမွ ဘုရားအဆူေပါင္း ၄၄၆၄၄၄ တည္ရိွ ေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ စတင္ထုထြင္း လွဴဒါန္းေသာ ဘုရားႏွင့္ လုိဏ္ဂူႀကီး (၆) ခုမွာ - ဆုေတာင္းျပည့္ ဆုေတာင္းရ တတုိင္းျပည့္ တင္းတင္းျပည့္ သက္ေတာ္ရွည္ သက္ေတာ္ရ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဘုရားလုိဏ္ဂူအတြင္း၌ မ်က္ႏွာက်က္ နံရံတို႔တြင္ ျမန္မာ ေရွးပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ စကားစိမ္းသားစုတ္တံ တမာေစးႏွင့္ ေဖ်ာ္ရေသာ သဘာ၀ တြင္းထြက္ေက်ာက္ေဆးအုိးမွ ေဆးေရာင္စုံမ်ားကုိ ေတြ႔ရိွ ႏုိင္သည္။ မာေက်ာေသာ ေက်ာက္သားကုိ ႏုႏုရြရြ ပန္းခက္ ပန္းႂကြ နဖူးစည္းမ်ား ထုထြင္းထားပုံမွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံရိွ အဇႏာၱလုိဏ္ဂူမွ လက္ရာမ်ားထက္ပင္ ခ်ီးက်ဴဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ေပၚရိွ အျခားထင္ရွားေသာ ဂူလုိဏ္ဘုရား စသည္တို႔မွာ (၄)ခန္းတဲြ အိမ္ႀကီး (၄) လုံးစာခန္႔ရိွ ေက်ာက္တုံးႀကီးကုိ နန္းေတာ္ဟန္ ထုလုပ္ ထားေသာ "မိဖုရားႀကီး လိုဏ္ဂူ"၊ တုိက္တန္းလ်ားႀကီး သဖြယ္ ဥမင္ေက်ာက္ဂူ အရွည္ႀကီး ထြင္း၍ ယင္း အေပၚ၌ တည္ထားေသာ "လြမ္းေစတီ"၊ ကရမက္နံ႔သာျဖဴ တို႔ကုိ အမႈန္႔ ျပဳလုပ္ အဂၢေတ သရုိးကုိင္၍ တည္ထားေသာ "နံ႔သာေစတီ" စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္မႀကီးႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းတြင္ "ႏြားသုိးေတာင္၊ လင္းႏုိ႔ေတာင္၊ ေက်ာက္တစ္လုံး ေတာင္၊ ဖန္ခါး ေတာင္ႏွင့္ ေရႊဘေတာင္" စသည္ျဖင့္ ေတာင္မ်ာစြာရိွသည္။ ေတာင္တုိင္းတြင္ ဘုရားႏွင့္ လုိဏ္ဂူမ်ား ရိွသည္။ ႏြားသုိး ေတာင္တြင္ ဗႏၶ၀မင္းႀကီး ၏ မိဖုရားႀကီးက အရိေမတၱယ် ဘုရားသခင္ ပြင့္သည့္အခါ ေက်ာင္းေတာ္ ေဆာက္ရန္ ရည္စူး၍ ျမဳပ္ႏွံထားေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါး ေဘးမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ေက်ာက္ႏြားသုိးရုပ္တစ္ခု ထု ထားသည္။ ယင္းကုိ အစဲြျပဳ၍ "ႏြားသုိးေတာင္" ဟုတြင္သည္။ ဗႏၶ၀မင္း အသုံးေတာ္ခံ သူႂကြယ္ႀကီး ဘုိးေရႊဘသည္ မူလ လုိဏ္ဂူမ်ား အျပင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ထြင္းထု လွဴဒါန္းခဲ့ရာ ေတာင္ကုိ "ေရႊဘေတာင္"ဟု ေခၚလ်က္ ရိွၾကသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ ႏွင့္ ဆက္လ်က္ ေတာင္တန္း မ်ားအနက္ ဖန္ခါးပင္မ်ား အလြန္ေပါသည္ကုိ စဲြ၍ တြင္ေနေသာ "ဖန္ခါးေတာင္" သည္ အျမင့္ဆုံး ျဖစ္သည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္တြင္ ပုဂံေခတ္ ေရွးက်ေသာ လက္ေရးပါသည့္ အုတ္ခြက္မ်ားကုိ ေတြ႕ရိွ ရသျဖင့္ ပုဂံေခတ္ကပင္ ဤေတာင္၌ သာသနာေရး အေဆာက္အအုံမ်ား ရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္း ႏုိင္သည္။ ေတာင္ေပၚတြင္ သကၠရာဇ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ထုိးစာပါသည့္ ေခါင္းေလာင္း ၈ ခုရိွသည္။ ေရွးက ဖုိး၀န္းေတာင္မွာ တရုတ္ျပည္မွ အိႏၵိယသို႔ သြားရာ ကုန္းလမ္းက် သျဖင့္ သာသနာ ျပန္႔ပြားခဲ့ဟန္ တူ၏။ ယခုေတြ႔ရေသာ လက္ရာမ်ားကား ေနာက္က်ေသာ ေခတ္မ်ားမွ လက္ရာမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ ဘုရားပဲြကုိ ယခုအခါ ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္း လတုိင္း က်င္းပလ်က္ရိွရာ ပဲြေတာ္လာ ပရိသတ္ အထူး စည္းကား လွသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္သို႔ မုံရြာၿမဳိ႕ တစ္ဖက္ကမ္းမွ ကားလမ္း ခရီးေပါက္သည္။--Mayor mt 05:39, 18 ေဖေဖာ္ဝါရီ​ 2009 (UTC)
ဦးလး...မံုရြာမွာ ညအိပ္မယ္ေလ.. မုိးခ်ဳပ္ေတာ့မယ္

"ေအး..ေကာင္းပါ့ကြယ္။ ညပုိင္းမွာ မံုရြာျမိဳ႕တြင္းလွည့္ျပီး ဘုရားဖူးၾကတာေပါ့။
"ဟုတ္ကဲ့ ဦးေလး။ ျပီးရင္.. ဘယ္လိုက္ပို႕အံုးမလဲ
"မံုရြာမွာ ဦးေလးရဲ႕ ထြန္ဂ်ဲဒုိးၾကီး ထားခဲ့ျပီး.. ကားတစ္စီးငွား.. ျပီးေတာ့ အေလာင္းေတာ္ ကႆပ သို႕ လုိက္ပို႕မယ္
"ဦးေလး က ေရာက္ဖူးလို႕လား
"ေအး .. ေရာက္ဖူးတယ္.. ငါ့တူေတြ..တူမေတြ လဲ ေရာက္ဖူးေအာင္လို႕ လုိက္ပို႕မွာ
"ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဦးေလး
"ေက်းဇူးမတင္ပါနဲ႕ကြာ.. ဦးေလးကလဲ အဲဒီဘက္ကို ေရာက္ဖူးခ်င္ေနတာ ဆိုေတာ့ အဆင္ေျပတာေပါ့။ ပံုျပင္ေလးနဲ႕ ေျပာရရင္.. ခုံဖိနပ္ျပတ္ နဲ႕ ေခြးငတ္ ေတြ႕သလိုေပါ့..
"လုပ္ျပီး ဦးေလးကေတာ့.. ေရငတ္တုန္း ေရတြင္းထဲက် လို႕ လုပ္ပါ..
...
မံုရြာမွာ ကားတစ္စင္း ငွားျပီး အေလာင္းေတာ္ ကႆပ သို႕ သြားၾကမယ္။ ယင္းမာပင္ျမိဳ႕ဘက္ကို အရင္သြားရမယ္။ ယင္းမာပင္ ကထြက္လို႕ သံုးမိုင္ေလာက္ အကြာမွာ အေလာင္းေတာ္ကႆပ သို႕ဆိုတဲ့ လမ္းခြဲရွိပါတယ္။ အညာ တမာ ႏွင့္ ထေနာင္းပင္မ်ား ေပါမ်ားသည့္ လမ္းမွာ ၁၀ မုိင္ေလာက္ ေမာင္းျပီးရင္ ရြာသစ္ရြာကို ေရာက္ပါတယ္။ ရြာသစ္လြန္လာရင္ ေျမာက္ယမားေခ်ာင္းကို ျဖတ္ၾကရပါ့မယ္။ ေျခခ်င္း ၀တ္သာသာ ေလာက္ ေခ်ာင္းကေလးေပါ့။ အရုိင္းစိတ္၀င္လာလို႕ ေရၾကီးလာရင္ေတာ့ အနီးအနားက ရြာေတြ ျမန္ျမန္ေရႊ႕ေပေတာ့။ ေရစီးအား အလြန္သန္တဲ့ ေခ်ာင္းေပါ့။
...
ေခ်ာင္းတစ္ဘက္ကမ္းမွာ ရင္ေပါင္တုိင္ရြာ။ ထန္းပင္ေတြ အလြန္ေပါတဲ့ ရြာေပါ့။ ျပီးရင္ေတာ့ မံုရြာ ငရုပ္သီးေစ်းကြက္အတြက္ ငရုပ္သီးပင္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ ဆယ္စြယ္ေတာင္ရြာ၊ အလယ္ရြာ၊ ေျမာက္ရြာ။ ျပီးရင္ေတာ့ ကပုိင္ရြာ။ ကပုိင္ရြာအထိ မံုရြာကေန မုိင္ ၄၀ နီးပါး ခရီးေပါက္ခဲ့ျပီ။ လြင္ျပန္႕ေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေတာင္ကမူ၊ ေတာင္စြယ္ေလးေတြဘက္ကို ေရာက္ပါျပီ။ အေလာင္းေတာ္ကႆပ အထိ ၂၁ မုိင္နီးပါး ခရီးဆက္ရန္ က်န္ပါေသး။ ေတာင္ကလဲ ျမင့္သထက္ျမင့္လာပါျပီ။ ပြင့္ၾကီးစခန္းတို႕ ခံုညွင္းပင္စခန္းတို႕ ေက်ာ္လြန္ျပီးရင္ေတာ့ နတ္ထိပ္လို႕ ေခၚတဲ့ မဟူေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္ပါျပီ။ စကားအေျပာအဆို၊ အျပဳအမူ၊ အေနအထိုင္ေတြ ဆင္ျခင္ၾကပါ။ အလြန္နတ္ၾကီးသည့္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ အလြန္ရုိေသၾကရပါမည္။ တိတ္တိတ္ေနၾကေနာ္။ နတ္ကိုင္လုိက္လို႕ ကြြိ႕ခနဲ႕ ေနမယ္။ နတ္ကုိင္တာ အဲဒီလို အသံျမည္လားေတာ့ မသိဘူး။
.
တည္းခိုစရာ ဇရပ္ေတြ၊ ေသာက္ေရေတြ လဲ လွဴဒါန္းမွဳ ျပဳထားတာ ေတြ႕ျမင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါသည္။ အေလာင္းေတာ္ ကႆပ အမ်ဳိးသားဥယာဥ္ ကိုလဲ ေတြ႕ၾကရမွာ ျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီကေန ဆက္ထြက္လာရင္ ေကြ႕ေကြ႕ေကာက္ေကာက္ ေတာင္ေပၚလမ္းေတြ ေက်ာ္လာရင္ေတာ့ ေခ်ာင္းမၾကီးေခ်ာင္းလို႕ ေခၚတဲ့ ပုထိုးလံုးေခ်ာင္းကို ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေလာင္းေတာ္ရွိရာ ေခ်ာင္းလက္တက္ကေလးေတြထဲက စီးလာျပီး မင္းကင္းျမိဳ႕ေအာက္ဘက္နားမွာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲကို စီး၀င္သြားတဲ့ ေခ်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနားက စားေသာက္ဆုိင္တန္းမွာ ကားထားခဲ့ျပီး ေျခလ်င္ခရီး စရပါေတာ့မယ္။ တစ္မုိင္သာသာေလာက္ ေတာင္တက္ခရီးေပါ့။
.
အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေတာင္ထိပ္ကို ဆင္စီးျပီး သြားမယ္ဆိုရင္လဲ စီးၾကေပါ့။ တေဟာေဟာ..တဟဲဟဲ နဲ႕ တက္မယ္ဆိုရင္လဲ တက္ၾကတာေပါ့။
"ဦးေလး..
"ေဟ...
"ဘာသံလဲ မသိဘူး.. ေသခ်ာနားေထာင္
"ေနဦးဟ.. ေမာလြန္းလို႕ နားထဲက ေလထြက္ေနတာ..ဘာသံမွ မၾကားရေသးဘူး
"ေသခ်ာေျဖးေျဖး နားေထာင္လိုက္ ဦးေလး
"ေဟ.. ေဟ... ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ ဟ။ ေၾကးစည္သံ ဟ။
အေလာင္းေတာ္ ကႆပ သို႕ ေရာက္ပါျပီ။
.
ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အတြဲ ၁၄ မွာေတာ့ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ဒီလို ေရးထားေလရဲ႕။
အေလာင္းေတာ္သည္ ေတာင္သံုးလံုးဆံုရာ အၾကား အနိမ့္ကြက္လပ္ တြင္ တည္ရွိသည္။ အေနာက္ေတာင္ဘက္တြင္ မဟူေတာင္၊ အေနာက္ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ေျမာက္ဘက္တြင္ ပံုေတာင္ ပံုညာေတာာင္၊ ေျမာက္ဘက္တြင္ အေလာင္းေတာ္ ႏွင့္ အကပ္ဆံုးမွာ ပုံေတာင္ပံုညာအဆက္ ေခါက္ေလာက္ေတာင္ ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕က စိတ္ကူး ႏွင့္ မဇၥ်ိမေဒသရွိ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ကို ၀ုိင္းေနေသာ ေ၀ပုလႅေတာင္၊ ေ၀ဘာရေတာင္ ႏွင့္ ၀ိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ ဟု ဆိုၾကသည္။
.

အေလာင္းေတာ္ကႆပသို႕ေရာက္တာနဲ႕အေလာင္းေတာ္၏ အာရုံခံတုိက္ၾကီးထဲမွာ ခဏ နားၾကပါမည္။ အာရုံခံတုိက္ၾကီး၏ အေရွ႕ဘက္ပုိင္းမွာ အေလာင္းေတာ္ကႆပအျဖစ္ ရဟႏၱာပံုေလ်ာင္းေတာ္မူ ရုပ္ထုေတာ္ၾကီးကို ဖူးေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လဲေလ်ာင္းျပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳေနပံုပါ။ အလြန္က်ယ္၀န္းသည့္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပါ။ တေပါင္းလျပည့္ပြဲေတာ္ရက္ ဆိုရင္ေတာ့ အျပင္ဘက္ ေျမၾကီးေပၚမွာေတာင္ ဘုရားဖူးပရိသတ္အတြက္ ေနရာမရွိ။ နဂါးေဒၚဦး ရဲ႕ တုိက္ေက်ာင္း ႏွင့္အတူ အလွဴရွင္မ်ား၏ ဒါနကုသိုလ္ မ်ားစြာကို ေတြ႕ျမင္ၾကည္ႏူးၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
"က်ယ္လိုက္တဲ့ ေက်ာင္းၾကီးကြာ.. ဦးေလးက အညာေလသံနဲ႕ ေျပာပါတယ္။
"ဟုတ္ပ ဦးေလးရာ.. က်ယ္လိုက္ေလ
"တုိ႕ရြာက ေက်ာင္းၾကီးက်ယ္လွ မွတ္တယ္။ ဒီေက်ာင္းၾကီးနဲ႕ ယွဥ္လိုက္ရင္ တမာသီးေလာက္ပဲ ရွိေတာ့မယ္။
"ဘုရားဖူးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဖိနပ္ေတြ အျပင္မွာ ခၽြတ္ထားခဲ့ရင္ မေပ်ာက္ဘူးလို႕ ေျပာသံၾကားဘူးတယ္ ဦးေလး
"ေဟ.. ငါ့ ခုံဖိနပ္ေလး ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္
"ရွိမွာပါ ဦးေလးရယ္.. ပူမေနပါနဲ႕
"ေနာက္တာပါကြာ.. ေပ်ာက္သြားလဲ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး..ဒီနားမွာ ငါ့ဖိနပ္တဲ့ ေကာင္းတဲ့ ဖိနပ္ေတြ အမ်ားၾကီးပါ
"လုပ္ျပီ ဦးေလးကေတာ့...
.
ခဏ နားျပီးရင္ေတာ့ ရွင္မဟာကႆပ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးရွိတဲ့ ေတာင္ေတာ္ၾကီးဘက္ကို သြားရေအာင္။ ဒီေတာင္ေတာ္ၾကီးအတြင္းမွာ ရွင္မဟာကႆပ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းေတာ္ၾကီးသည္ အတြင္းသား ဂူထဲမွာ ရွိေနတယ္လို႕ အစဥ္အလာအရ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က တတိယ သာ၀က ဓုတဂၤရဧတဒဂ္ ရဟႏၱာၾကီး အရွင္ျမတ္ၾကီး ရွင္မဟာကႆပ သည္ ယခုေနရာ ေ၀ဘာရေတာင္၊ ေ၀ဘူလေတာင္ ႏွင့္ ၀ိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ သံုးလံုးဆံုရာ ေျမာက္ဘက္က ေ၀ဘာရေတာင္ရဲ႕ေအာက္ဘက္ ၃၅ ေတာင္ ကုဗရွိတဲ့ ဂူၾကီးထဲမွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခဲ့ျပီး ရုပ္အေလာင္းေတာ္ဟာ အခုထိ ပကတိအတုိင္း တည္ရွိျပီး အရိေမတၱယ် ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ေရာက္မွ ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္လိမ့္မယ္လို႕ မွတ္ယူၾကပါတယ္။
အဲဒီအစဥ္အလာ ယံုၾကည္မွဳေၾကာင့္ ဒီအေလာင္းေတာ္ ကႆပတည္ရွိရာကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား အထြက္အျမတ္ျပဳ ရုိေသျပီး အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး ဘုရားဖူးလာၾကတာပါ။ ဘယ္ေလာက္ပင္ပန္းသည္ျဖစ္ေစ အေလာင္းေတာ္ကႆပေရာက္ရင္ အားလံုးဟာ ေမာသမွ်ေျပျပီး ကုသိုလ္တရားထူးကို ခံစားရရွိၾကမွာ မလြဲပါ။
.
တံခါးရြက္နဲ႕ တူတဲ့ ေရႊအျပည့္ခ်ထားသည့္ ဂူေပါက္၀မွာ မဟာအက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးကို ရည္မွန္းျပီး ကန္ေတာ့ခြင့္ ရၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာေသးခင္က ဂ်ာနယ္တစ္ေဆာင္ထဲမွာ တပို႕တြဲလျပည့္ေန႕ (၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၉ ရက္ ေန႕) မွာ အဲဒီ ဂူေပါက္၀ၾကီး ရုတ္တရက္ပြင့္သြားတာကို ဘုရားဖူးမ်ား ထူးဆန္းစြာ ေတြ႕ျမင္ၾကရလို႕ အံ့မခန္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ အျဖစ္ မ်က္ျမင္ေတြ႕ၾကသူေတြ မနည္းလွပါဟု ဖတ္လိုက္ရပါေသးတယ္။
.
''တပို႕တြဲလျပည့္ေန႕ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခြဲေလာက္မႇာ ႐ုတ္တရက္ပြင့္ သြားခဲ့တာ။ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ပဲၾကာပါတယ္ ဟု ဘုရားဖူးမ်ားကဆိုၾကပါသည္။ ထူးဆန္းေပစြ။ အနီးအနားမွာပဲ အဇာတသတ္မင္း တည္ထား ခဲ့တာလို႕အသိအမွတ္ျပဳၾကသည့္ လြမ္းေစတီ ကိုလည္း ရွာေဖြ ဖူးေတြ႕ၾကပါလို႕ တင္ျပရင္း နားပါရေစဗ်ာ။
.
ရည္ညႊန္း..
“ျမန္မာ႔စြယ္စံုက်မ္း CD”
“အေလာင္းေတာ္ကႆပ သမိုင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ - ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ဥတၱရ”
"ဆရာ အံ့ေမာင္ ၏ အညာဘုရားဖူး စာအုပ္


ဆြမ္း ေတာ္ ဗ်ဳိ႕... ဆြမ္း ေတာ္..ဗ်ိဳ႕.. . ဟ..ဟ.. ဆြမ္းေတာ္ဗ်ဳိ႕ တဲ့ေဟ့။ ဆရာေတာ္ေတြ ဆြမ္းခံၾကြလာျပီ။ ထၾကေတာ့ေဟ့။ ခရီးပန္းလာလို႕ျဖစ္မယ္ အိပ္လုိက္ၾကတာ တုန္းလုံးပက္လက္။ ဟာ..ဟုိတူမေလး (ႏွင္းေဟမာ) ကို ညက အညာေစာင္ေလး မေပးမိဘူးနဲ႕ တူတယ္။ ဒူးေပၚ..ဒူးေပၚ နဲ႕။ . ဦးေလးျဖစ္သူက လာႏွဳိးေနျပီ။ ကိုမ်ဳိးတို႕အိမ္မွာ မနက္စာ ေရေႏြးၾကမ္းေလးနဲ႕ အညာ ပဲေလွာ္ေလး ရယ္၊မတ္ပဲေၾကာ္၊ သရက္သီးကုလားတည္ နဲ႕ ထမင္းဆီဆမ္း ပူပူေလး စားရေအာင္ ထၾကဗ်ဳိ႕။ မွတ္မိၾကတယ္မို႕လား က်ေနာ့ဦးေလး (မုန္႕ဟင္းခါးကို ကုန္းေဘာင္ၾကီးေၾကာ္နဲ႕စားမယ္) လာျပီး ႏွဳိးေနျပီ။ . ထၾက၊ မ်က္ႏွာသစ္ၾက။ ေရာ့ အိမ္သံုးဆား။ သြားတုိက္ေဆးနဲ႕ သြားတုိက္တံ မပါရင္ ဆားနဲ႕ သြားတုိက္ၾက။ ဟုိ..အညာသားစစ္စစ္ေတြပါရင္ ေျပာေနာ္... အုိးမဲခဲ နဲ႕ သြားတုိက္ခ်င္ရင္ မီးဖိုေခ်ာင္ကေန ယူေပးမယ္။ . လုပ္ျပီ ဦးေလးကေတာ့။ ဘာေျပာေျပာ ဟာသေလးေတာ့ ေႏွာလုိက္ရမွ။ . ေရခ်ဳိးခ်င္တဲ့ ညီငယ္ (ေရတမာ) လဲ ခ်ဳိးၾက။ အရင္ေခတ္ကသာ ေရရွားတာ။ အခုေတာ့ ေရဆိုတာ ေပါမွေပါ။ ခ်ဳးိၾက။ ဟုိ..ကေရကရာ စားခ်င္တဲ့ တူမေလး (ဒ႑ာရီ) ကို ေန႕လည္ၾကရင္ ေကၽြးမယ္ေနာ္။ အခု လုပ္ေနတုန္းမို႕ေနာ္။ အညာဟင္း စားခ်င္တဲ့ တူမေလး (မိုးမိုး) ေရာ တခါတည္း စားလို႕ရေအာင္ အေစာၾကီးထခ်က္ထားတာ။ ေဟ့..ငါ့တူေတာ္ေမာင္ ေသာ္ဇင္ ေျပာတဲ့ တူမေလးေရာ စင္ကာပူမွာ ေတြ႕ၾကေသးလား။ . ဂ်ီးေတာ္ၾကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးၾကင္ ရဲ႕ တူေလး (ေရႊရတု မွတ္တမ္း) ေရာ အိပ္ရတာ အဆင္ေျပလား .. (ျမင္းမူမွာ ၾကင္သံုးၾကင္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ေဒၚခင္မ်ဳိးၾကင္က တစ္ၾကင္ေပါ့။ စာေမးပြဲမွာ အခန္းေစာင့္က်လို႕ကေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္ ေပေတာ့)။ ထန္းရည္ေသာက္ခ်င္တဲ့ ေမာင္မိုုး ေရ.. ေန႕လည္ေရာက္မွ အညာတမာတန္းမွာ ဆြဲၾကတာေပါ့။ ကုိရင္ေနာ္ ၾကီးလဲ မေတြ႕ပါလား။ အျပန္ၾကရင္ ဂ်ဴႏုိ ကုိလည္း စစ္ကိုင္းက ေဇယ်ာတည္းခုိခန္းကို ၀င္ပို႕လုိက္ၾကေနာ္။ ေကာင္းမြန္၀င္း တို႕ မိသားစုကိုလည္း ကံတလူဘုရား ရယ္၊ ရြာသစ္ၾကီးရယ္ ကို ပို႕လုိက္ၾကအံုး။ ႏွင္းဆီပန္းခ်စ္တဲ့ ေကာင္မေလး ဘို႕ ႏွင္းဆီပန္းမရိွေပမယ့္ ကြမ္းျခံေဘးက စံပယ္ပန္းေတြ ခူးေပးလုိက္ၾက။ ေကာင္းကင္ျပာ ကိုပါ တခါတည္းေခၚသြား။ ၾကိဳက္သေလာက္ ခူးသြားလို႕။ . ဦးေလးရယ္ ျဖည္းျဖည္းမွာပါ။ ေမာေနပါအံုးမယ္။ အခု စားေသာက္ျပီးရင္ ျမင္းမူ နဲ႕ မံုရြာကို လုိက္ပို႕မွာ။ ဦးေလးေရာ လုိက္မွာမို႕လား။ . ေမးရက္တယ္ကြယ္.. ငါ့တူေတြ၊ တူမေတြနဲ႕.. ဦးေလးက ေနရစ္လို႕ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။ စိတ္မခ်ေပါင္ဗ်ာ။ အားလံုးစားေသာက္ျပီးရင္ ထြက္ၾကမယ္ေဟ့။ ဦးေလး ရဲ႕ ထြန္ဂ်ဲဒုိး (လယ္ထြန္စက္ကုိ ေနာက္တြဲခ်ိပ္ထားသည့္ယဥ္) နဲ႕ သြားၾကတာေပါ့။ ျမန္ျမန္ေမာင္းလို႕ မရေတာ့ ေနရာစံု အ၀ ၾကည့္ရတာေပါ့။ . ဒါက ဆပ္ျပာက်င္း ရြာ၊ ကန္ေတာ္ရြာ၊ ထီးေဆာာင္းရြာ။ ေဟာ.. မၾကာခင္ ျမင္းမူ ၀င္ျပီ။ ..................... ျမင္းမူျမိဳ႕ကို ၀င္လုိက္တာနဲ႕ ျမင္းမူျမိဳ႕မွ လွဳိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏ ဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကို ေတြ႕ရေတာ့တာပါပဲ။ ျမင္းမူမွာ ဘာေတြ ထူးထူးျခားျခား လည္ပတ္စရာေတြ ရွိလဲ ကုိမ်ဳိးရယ္လို႕ မေမးနဲ႕ေနာ္။ လည္ပတ္စရာေတြကလဲ အမ်ားသား။ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းမွာ ရွိတဲ့ ျမိဳ႕မို႕လို႕ ဧရာ၀တီရဲ႕ အလွကို အျပည့္အ၀ခံစားရရွိတဲ့ ျမိဳ႕ပါ။ ျမင္းမူ ေစ်းနားကေန ေတာင္ဘက္နား နဲနဲေလး သြားလုိ္က္တာနဲ႕ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းကို ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ . ျမင္းမူ ၀ါစက္ၾကီးနားက ေသဠမုနိ ေရႊဂူၾကီး ဘုရားဆိုရင္ ပုဂံေခတ္လက္ရာ ျဖစ္သည့္အျပင္၊ အလြန္တန္ခုိးၾကီးပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ေနာက္ပုိင္းေလာက္မွာ တည္ခဲ့သည္ဟု ယူဆရသည့္ သွ်င္ပင္ ေရႊေပါင္ေလာင္ ဘုရားၾကီး ဆိုရင္လဲ အရမ္းကို ေအးခ်မ္းျပီး ထူးကဲတဲ့ ဘုရားရိပ္ပါပဲ။ ျမင္းမူကမ္းနားပုိင္းက လွ်င္ပင္ေရႊေစာလူး ဘုရားကေတာ့ အသြင္တမ်ဳိးနဲ႕ ျမန္မာ့ဗိသုကာလက္ရာကို အျပည့္အ၀ ခံစားျပီး ဦးခုိက္ၾကရမယ့္ ဘုရားတစ္ဆူပါပဲ။ ျမင္းမူျမိဳ႕ဟာ အနီးအနားရွိ ရြာအသီးသီးမွ သီးႏွံေတြ မႏၱေလး၊ မံုရြာ၊ စသည့္ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားသို႕ ျဖန္႕ျဖဴးေရာင္းခ်ရာ ဗဟုိခ်က္မျမိဳ႕ၾကီး တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ . ျမင္းမူဘုရားပြဲေတာ္သည္ နယ္သူနယ္သားမ်ားျဖင့္ အထူးပင္ စည္ကားသည့္ ဘုရားပြဲျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ျပံဳးပြဲေတာ္ ကာလႏွင့္ အတူျဖစ္ပါသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းမွာ ခဏနားျပီးရင္ မံုရြာဘက္ကို ခရီးဆက္ၾကတာေပါ့။ . ျမင္းမူျမိဳ႕ကေန အေနာက္ဘက္ ထြက္လိုက္တာနဲ႕ ၀မ္းျပည့္ရြာ ကို ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းရန္အတတ္ပညာ၊ လက္သမားပညာ တတ္သူေတြ မ်ားတဲ့ ရြာတစ္ခုပါ။ ထူးထူးျခားျခား မွတ္သားမိတာကေတာ့ ဇတ္မင္းသားၾကီး ဦးဖုိးစိန္ အတြက္ ဇတ္သီခ်င္းေတြ၊ ဇတ္ထုတ္ေတြ၊ ျပဇတ္ေတြ မ်ားစြာ ေရးေပးခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာၾကီး ဆရာဖုိး သည္ ေဟာဒီ ၀မ္းျပည့္ရြာသား အစစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ . ၀မ္းျပည့္ရြာကေန ဆက္သြားရင္ အလႅကပၸရြာၾကီး။ ျမိဳ႕အျဖစ္ေတာင္ သတ္မွတ္ထားျပီနဲ႕ တူပါတယ္။ မေရာက္တာလဲ အေတာ္ၾကာေပါ့။ အဲဒီ ရြာၾကီးမွာ ရွိတဲ့ ေရႊဂူၾကီးဘုရား ဆိုလွ်င္ ထူးျခားသည့္ ပန္းရန္လက္ရာ၊ ပန္းေတာ့လက္ရာမြန္ေတြ အဆန္းအျပား ေတြ႕ျမင္ဖူးရမွာပါ။ ျမန္မာေဆးရြက္ၾကီးေတြလဲ ေပါမ်ားစြာ ထြက္ရွိသည့္ အျပင္၊ ၀ါဂြမ္းလဲ စိုက္ပ်ဳိးၾကပါတယ္။ ကားလမ္းတေလ်ာက္ ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ အလႅကပၸရြာၾကီး ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္နားမွာ ဗဒၵတၳိဳင္းရြာၾကီး ရွိပါတယ္။ ဦးေလးကလဲ ထြန္ဂ်ဲဒိုး ေမာင္းရင္းဆိုေတာ့ အရႊန္းေဖာက္ပါတယ္။ ဒီ အာလကပ္ပ ရြာေပါ့ကြ။ ဒို႕ ရြာက ေက်ာင္းဆရာေပါ့။ အလွဴဖိတ္စာမွာ စာလံုးဆင့္ေတြ မေရးတတ္တာ.. အဲဒါနဲ႕..အာလကပ္ပ ဘယ္လိုေရးရမွန္း မသိဘူးဗ်.. အဲဒါဆိုရင္လဲ အဲဒီရြာကို ေနာက္မွ ဖိတ္ကြာ... ဘဒတ္ထုိင္းရြာ ကို အရင္ဖိတ္ ဆိုေတာ့..ဘဒတ္ထုိင္းလဲ စာလံုးဆင့္မွန္ေအာင္ မေရးတတ္ဘူးတဲ့ကြယ္... ျဖစ္ရေလ ေက်ာင္းဆရာ ရယ္..ဆိုေတာ့..က်ေနာ္က ျမန္မာစာဆရာ မဟုတ္ဘူးဗ် လို႕ ျပန္ေျပာတယ္။ . ျပီးေတာ့ ဒီနားက ရြာေတြက စသတ္ နဲ႕ ကသတ္ ကို ကြဲေအာင္ မေျပာၾကဘူး။ သူတို႕ ဓေလ့ေပါ့။ စသတ္ နဲ႕ ေျပာရမယ့္စကားလံုးေတြကို ကသတ္ နဲ႕ ေျပာတယ္။ ဥပမာ ကြာ..ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္၊ စာမခက္။ ဒီရြာကလူေတြက ေက်ာင္းမွန္မွန္တစ္၊ စာမခစ္။ ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၦာမိ ကို ဂကၦာမိ လို႕ ရြတ္တယ္။ သရက္သီး ကို သရစ္သီး။ ငါတုိ႕ရြာ ကြက္ကြင္း ကိုေတာင္ ကြစ္ကြင္း လို႕ ေခၚတာ။ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ ဒီရြာကလူေတြ ရည္းစားစကားေျပာရင္ မပီၾကဘူး။ နင့္ကို ငါခ်စ္တယ္ လို႕ ေျပာရင္ေတာင္မွ.. နင့္ကို ငါခ်က္တယ္.. လို႕ ေျပာၾကတာ။ ေအာ္..တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းေပါ့ေလ။ . စကားေျပာရင္းနဲ႕ ေမာင္းလာလုိက္တာ အလႅကပရြာကို ေက်ာ္လြန္လာျပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဘုိးမင္းၾကီးကင္းရြာ (ဘာျဖစ္လို႕ ဘုိးမင္းၾကီးကင္းရြာ) လို႕ ေခၚဆိုသည္ အမွတ္အသား မၾကားဘူးပါ။ ျပီးရင္.. ေဂြးပင္ေတာရြာ (ဒီရြာနာမည္လဲ ဘာျဖစ္လို႕ ေဂြးပင္ေတာ လို႕ ေခၚၾကသည္မသိ.. ေလ့လာေနဆဲပါ)။ ျပီးရင္ေတာ့ နတ္ေရကန္ရြာ (ရြာဦးမွာ ၾကာပန္းေတြ အျပည့္ႏွင့္ ေရကန္ၾကီးရွိပါတယ္) အဲဒါေၾကာင့္ နတ္ေရကန္လို႕ ေခၚတာျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ မီးရထားသံလမ္းကို ျဖတ္မိရင္ေတာ့ အေၾကာင္းထူးတဲ့ ေခ်ာင္းဦးျမိဳ႕ ကို ေရာက္ရွိေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ . မံုေရြး ေၾကးမံု ေခ်ာင္းဦး နယ္တစ္လႊားဆီက အလံုေက်း အကုန္မွာ ေျပာင္းဖူးသည္ေတြကလည္း မ်ားလုိက္ပါသဘိႏွင့္။ လို႕ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မွဳိင္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ေခ်ာင္းဦးျမိဳ႕ဟာျဖင့္ ထင္ရွားတဲ့ ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ပါဘဲ။ . တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပျပီး အသက္စြန္႕သြားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရ ဟာ ေခ်ာင္းဦးျမိဳ႕နယ္ အနိမ့္ရြာသား ျဖစ္ပါတယ္။ တို႕ဗမာအစည္းအရုံး၀င္ သခင္ေလးေမာင္ က ေခ်ာင္းဦးျမိဳ႕နယ္ အျမင့္ရြာသား။ သတင္းစာဆရာၾကီး ဦးညိဳျမ ဟာလည္း အဲဒီ အျမင့္သား။ ျမန္မာဘုရင္လက္ထက္တုန္းက ျမိဳ႕၀န္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ မင္းလက္၀ါးၾကီး သည္လည္း အျမင့္မွာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္အျပည့္နဲ႕ ေနသြားခဲ့သူပါ။ နာမည္ၾကီးေတြ တယ္မ်ားသကိုး။ . ေခ်ာင္ဦးျမိဳ႕ကို လြန္ရင္ေတာ့ ခင္မြန္ရြာ။ ဦးေလးရဲ႕ ထြန္ဂ်ဲဒိုးၾကီးလဲ ေမာေနေရာေပါ့။ ခဏနားအံုးမွ။ အေပါ့အပါးေလး သြားလိုက္ၾကအံုးေနာ္။ မံုရြာေရာက္ဘို႕ ေတာ္ေတာ္လိုေသးတယ္။ ကားကလဲ ထြန္စက္ကားဆိုေတာ့ တယ္ေႏွးသကိုး။